Kontaktperson
På Vigersted Skole har alle elever en kontaktperson, de kan gå til, hvis de har behov for det. Kontaktpersonen er i næsten alle tilfælde en medarbejder med tilknytning til klassen.
Som forælder henvender man sig til og samarbejder med kontaktpersonen omkring barnets overordnede trivsel og udvikling. Kontaktpersonen vil i de fleste tilfælde deltage i skole-hjem samtalerne sammen med en faglærer. Omkring det enkelte fag henvender man sig til og samarbejder med fagets lærer.
Eleven mødes i en udviklingssamtale med sin kontaktperson. Kontaktpersonen har ansvaret for jævnlig afvikling af samtalerne, dog kan eleven også selv bede om en samtale.
Der skrives et kort resumé af samtalen i Aula. Resumeet er dels til orientering af forældrene, dels for at fastholde og dokumentere en udvikling.
Via udviklingssamtalerne vil vi blandt andet opnå at:
- Alle elever oplever at blive hørt, set og anerkendt i én til én dialog med en medarbejder
- Den enkelte elev inddrages i at opstille og evaluere egne udviklingspunkter både fagligt og socialt.
- Den enkelte elev bliver bevidst om egen læring, ressourcer og udviklingsmuligheder.
- Alle elever får konstruktiv feedback på egen indsats – og mulighed for at give feedback til medarbejderne omkring sig.
- Forældrene oplever tæt opfølgning på barnets læring og trivsel og bakker op om udviklingen.
- Den enkelte elevs læring og trivsel optimeres.